Moodboard-y pro každé roční období

Začíná září a s ním pomalu i podzim, což znamená, že je na čase se zamyslet nad skladbou šatníku pro toto roční období. Pokud jste svůj styl objevili nedávno, třeba v létě, nejspíš vás čekají nákupy, protože si s letními věcmi nevystačíte. Alespoň jedny teplejší boty a bunda nebo kabát, nějaký ten svetr, trička, sukně či kalhoty. Možná pomalu i šála, rukavice a nějaké další doplňky. Já už svůj styl nějakou dobu mám, ale šatník buduji pomalu. Musím se přiznat, že nejsem úplně typ pro „kompaktní šatník“ (capsule wardrobe). Vždycky tak trochu hřeším na tom, že se mi jednotlivé věci k sobě nehodí. Bohužel se ani stylové poradkyně občas nevyhnou častým „nákupním neduhům“. Tak se alespoň vymlouvám na to, že je to vina mizerné nabídky obchodů a nedostatku času na šití 🙂 Jen těžko hledám vhodné kousky ve svém stylu, pořád musím tak trochu dělat kompromisy a obměňovat si šatník pomalu, protože… když už se něco najde, barva nebo materiál se nehodí k jiným věcem, je to bída. Ale tento článek neslouží k tomu, abych si postěžovala. Dnes se chci zabírat moodboard-y, což je takový způsob, jak si pohrát se svým stylem, tak trochu si naplánovat nákupy, zkrátka, stanovit téma (pocit, dojem, chcete-li) pro nadcházející roční období.

 

Co je to moodboard?

Pokud si toto anglické slovo rozebereme na dvě části, vyjdou nám slova nálada a nástěnka, tabule. Zjednodušeně řečeno je moodboard nástěnka, na kterou si připnete obrázky věcí, které utváří určitou náladu, pocit – dojem. Nemusíte mít tradiční nástěnku (ať už fyzickou nebo na Pinterestu), můžete si založit dokument ve Wordu, sešit výstřižků, cokoli vám vyhovuje.

 

Proč dělat moodboard?

Nevím, jak to máte vy, ale ve mně různá roční období vyvolávají různé pocity. Plus mají samozřejmě také jiné požadavky na oblečení, počet vrstev, apod. Zatímco v létě se můžu držet spíše světlých barev a nemusí mi dělat starosti, že se mi k nim nehodí kabát a punčochy, na podzim a v zimě musím počítat s mnohem více kusy oblečení a dát je dohromady tak, aby ladily. Navíc se každou sezónu mění nabídka obchodů. Styl zůstává stejný, ale v nabídce se mohou objevit věci, co předtím nebyly – a ke stylu se hodí – nebo naopak může být nedostatek vhodných kousků oblečení. Pak už zbývají jen sekáče nebo… kompromisy.

V zásadě ale moodboard slouží k tomu, aby si člověk:

a) vybral barvy, prvky a témata, kterých se chce držet tuto sezónu

b) lépe věděl, co nakupovat, příp. rovnou naplánoval kompaktní šatník

c) mohl sestavit/doplnit šatník tak, aby odrážel jeho aktuální náladu, prožívání a potřeby

d) naplánoval a sestavil outfity – a nemusel je tvořit ráno, když spěchá na autobus

Samozřejmě ho dělat nemusíte, možná to zkusíte a zjistíte, že to není pro vás, ale já si ráda hraji 🙂

 

Co patří na moodboard?

V podstatě cokoli chcete, ale dobrý základ je mít pár obrázků – nemusí to být obrázky oblečení, měly by pro vás vyjadřovat podobnou náladu. Ale můžete tam mít i obrázky oblečení, outfity, také kombinace barev, prvky, které chcete zkusit používat, trendy, které k vám promlouvají… Můžete tam mít i celý seznam oblečení ke koupi.

Takto vypadal můj plán na jarní šatník…

… nutno dodat, že jsem reálně většinu věcí nesehnala, takže zůstávají v plánu; a místo nich koupila jiné, co jsou ve stylu, ale v plánu nebyly. Holt co je, to musím brát, ale jiné styly to mají (doufám) jednodušší a tak vám vaše plány třeba vyjdou 🙂 

A takto nějak vypadal minulý podzim – obrázky, barvy.

Letos plánuji přidat ještě kolonku „hlavní kousky šatníku“ pro onu sezónu, aneb co mám a můžu na tom stavět. Resp. co určitě budu nosit a potřebuji, aby se k tomu hodily i další věci. Je dobré si šatník trochu upravit dle nálady, ale určitě je třeba počítat se „stálicemi“ šatníku – přecejen, cílem autentického oblékání vždy bylo mít funkční šatník, který vydrží dlouho v jednom stylu a příliš změn nepotřebuje. Jen když se něco obnosí, změní se váha anebo se najde něco skvělého, co prostě musíte mít 😉

A co vy, máte na podzim šatník plný nebo plánujete nákupy?

Nový příspěvek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.